29 juni 2010

Går och dör lite

Det var tydligen inte meningen att jag skulle ta mig upp ur sängen idag. Efter att jag skrivit förra inlägget skulle jag gå in och duscha, men det kom bara kallt vatten. Ringer gårdskarlarna och får höra att varmvattnet är avstängt till klockan fyra idag. Får lite smått panik eftersom jag ska iväg och vägrar att gå nånstans utan att ha duschat. Så tvätta ansiktet i kallt vatten, blaska av sig under armarna med kallt vatten och till slut raka benen med rakgel istället för i duschen som vanligt. Det var fan sista gången jag rakade med gel, benen känns ju fortfarande stubbiga. Sen hade de packat ner fel på beställningen. Jag fick trosskydd i stringmodell trots att jag beställt hipsters.

Sen skulle jag planera in för handlingen i morgon. Vi storhandlar ju visserligen men vi går och köper färskvaror varannan dag efter att vi lämnat trollen på dagis. Vad upptäcker jag då? Jo jag hade helt glömt att beställa ärtor och majs när vi storhandlade.

Så kom nästa roliga, att dela upp och frysa in det vi köpte i storpack och hitta plats för det. Trots att vi har en stor frys och en liten är det nästan omöjligt att hitta plats. Till slut gick det, med lite våld.

Och klockan är inte ens lunch. Jag antar att hjulet på cykeln kommer att flyga av när jag cyklar och sen blir jag påkörd av bussen när vi ska hämta trollen på dagis. Det låter som en rimlig fortsättning på hur dagen har varit än så länge.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...