11 augusti 2010

God natt

Leo somnade ungefär en timma efter att han lagt sig vilket får räknas som godkänt. Däremot är Maja fortfarande vaken. Hon kom nyss upp och gnällde på ont i magen och halsen så jag bäddade ner henne inne hos mig.

Men nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra i morgon. Väcker jag henne finns det en risk att hon får feber eftersom hon fått nästan tre timmars mindre sömn än hon brukar. Hon får nämligen feber om hon är allt för övertrött. Men låter jag henne sova tills hon vaknar så kommer jag inte hinna till skolan utan måste stanna hemma. Plus att det känns dumt att vara hemma när man har ett barn som bara haft problem med att somna. Men jag skulle känna mig ännu mera dum om de ringde från fritids för att hon har feber. Jag antar att jag kommer att bestämma mig i morgon bitti om jag ska väcka henne eller inte. Och jag kan ju faktiskt räkna matte hemma också.

Fast jag tror faktiskt mest att hon saknar Inttu, vilket hon verkar vara den enda som gör. Leo brydde sig inte när jag sa att Inttu inte kommer att komma hit mer. När jag frågade Rasmus vad han tyckte om att det var slut mellan Inttu och mig så sa han att han tycker ungefär det samma som Leo. Själv tycker jag att det är skönt att vara ensam med ungarna. Allting här hemma styrdes efter Inttus humör. Var han på dåligt humör försökte jag se till att ungarna lekte inne på rummet och själv tassade jag på tå. Och det är helt underbart att kunna ha en av ungarna sovandes inne hos mig igen. Det gick ju inte när han och jag var tillsammans för att han tyckte att det blev för trångt i sängen. Hur det nu kunde bli det eftersom de sov på min sida.

Och på tal om säng så ska jag gå och krypa ner under täcket nu. Sov så gott.

Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...