27 september 2010

Hela dagen idag har bara sagt Schwooosh och helt plötsligt var det kväll.

Körde min vanliga morgonrutin i morse när jag vaknade. Röka kaffe och dator. Det går inte att avvika från den minsta lilla på morgonen. Sen dusch, fixa hår och smink och göra det som skulle göras hemma.

Sen var det dags att fara runt hela stan. Först ner på Din sko för att byta Majas höstskor jag köpte för tre veckor sen. Båda sulorna hade gått sönder på exakt samma ställe på båda, så jag fick pengarna tillbaka. Och eftersom hennes gummistövlar också var trasiga och läckte in vatten så köpte jag ett par fodrade allvädersstövlar i lila. Efter det en liten promenad till framsteget för att få mina svenskauppgifter. En promenad tillbaka till centrum och sen bussen till andra änden av stan och djuraffären. Förra månaden köpte jag ju en tiokilos-säck med kattmat, som kära katten inte tyckte om och har protesterat genom att kissa inne. Så ny kattmat inköpt. Den här gången bara 800 g för att först se om han gillade den, vilket han gjorde.

Sen bussen tillbaka hem ute i förorten och till fritids och Maja för att hon skulle få prova nya skorna. De satt bra tydligen. Men lilla skruttan blev jätteöverraskad och trodde att hon skulle få följa med hem. Hon hade helt glömt att jag sade i lördags att jag skulle komma förbi med nya skorna idag. Vi kramades massor och sen gick jag hem och fick ett utbrott över svenskan.

Var rejält frusen när jag kom hem så jag hoppade i varma mysbyxor och varm myströja och fixade kaffe men det hjälpte inte, jag frös precis lika mycket och började fundera på om jag skulle bli sjuk igen. Det har jag verkligen inte tid med.

Sen kom Rasmus hem från skolan och vi pratade om vad han gjort i helgen. Han hade haft en kompis över som han inte träffat på flera år. När han sen gick iväg för att köpa kebab så kom jag på varför jag frös så mycket, jag hade ju inte ätit nåt. När jag kom hem så glömde jag helt att äta lunch och efter det hade jag ingen koll på klockan och insåg inte att det var dags för middag. Så nu när jag ätit fryser jag i alla fall inte.

Resten av kvällen ska jag tillbringa med att titta på serier, vilken överraskning va? I morgon ska jag dock hem till världens bästa Kalle och krama på honom. Han var tvungen att avliva sin tjockkatt idag, och jag vet hur hemskt sånt är. Minns fortfarande när jag var tvungen att avliva min första katt, som blev 16 år gammal, det kändes som att avliva en familjemedlem, vilket jag på ett sätt gjorde. Så han ska få massor med kramar i morgon.

Men nu serier resten av kvällen som sagt. Och lite senare blir det nog en påse micropopcorn också. Vad ska ni göra ikväll?

Follow Liliths liv och leverne



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...