27 september 2010

Svenska A

Här är då det jag behöver för att läsa Svenska A. Fyra mappar som innehåller Läsa, Skriva, Tala och två stycken noveller. Och så boken då. Varje mapp innehåller allt arbetsmaterial jag behöver för att kunna utföra varje delmål.

Och det är hur mycket uppgifter som helst. Jag ska skriva en argumentation, jag ska hålla ett föredrag, jag ska läsa böcker och noveller och recensera dem. Jag ska skriva noveller, och jag har noll fantasi.

Jag vet faktiskt inte alls hur det här ska gå, om det kommer att gå och vad fan jag har för nytta av det alls. Helst hade jag velat hoppa på Svenska B på en gång.

Det enda som inte kommer att bli något problem är att läsa och recensera två böcker, varav den ena är frivillig, och den andra ska vara nordisk och vi har tio olika förslag att välja på. Allt det andra antar jag kommer att få mig att slita mitt hår och börja knapra lugnande som om det vore godis. Vad har jag gett mig in på?


Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Thessan sa...

Usch Svenska A var ingen rolig kurs :/ Läste den förra året. Vi plågades med ordklasserna i evigheter, kändes verkligen helt meningslöst. B-kursen var mer intressant, är bättre på att skriva än att sitta och lyssna. Dock hade jag mer än gärna hoppat över litteraturhistorian :S

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...