22 september 2010

Måndagkväll 20 Augusti

Fy fan vilken pissdag det här har varit, från början till slut.

Det första jag märkte när jag vaknade i morse var att Klumpen hade spytt på överkastet, påslakanet på sidan jag inte sover på, och mitt lakan. Jaja, inte världens bästa start på morgonen, men jag ska ändå tvätta sängkläder på söndag.

Mitt älskade spymonster

Det andra jag upptäcker är att Leo har kissat ner hela sängen, precis allt förutom kudden. Påslakan, täcke, lakan, kissunderlägg, snutte och örngott. Hur han lyckades med att kissa ner örngottet men inte kudden blir jag inte klok på. Och då kan tvätten inte vänta tills på söndag, för vi har nämligen bara ett kissunderlägg.

Och givetvis så finns det bara en tvättid ledig idag. Klockan 14-18. Vilket krockar med både hämtning av troll och middagen.

Däremot så fick jag arslet ur vagnen och bakade limpor idag, något som jag har skjutit upp i typ en vecka. Det är väl det enda bra på hela dagen.



Efter att jag tagit hand om disken efter brödbaket så gick det inte att bortse från ångesten som tryckte på p.g.a. all stress över allt som gått fel. Så jag tog en bok och kröp ner i sängen och slocknade nästan på en gång. Sen vaknade jag inte förens det var dags att gå ner i tvättstugan.

Men så här i efterhand så förstår jag inte varför jag blev så stressad, för allt flöt på bra. Jag startade en maskin tvätt och sen gick jag och hämtade trollen. Hemma igen så startade jag nästa maskin och gick upp och tog en kaffe. Innan det var dags att börja med maten så gick jag ner och hämtade upp första omgången och slängde in andra i torktumlaren. Och efter att vi hade ätit så hämtade jag upp andra omgången från torktumlaren. Det är bara att jag inte klarar av när saker och ting avviker allt för mycket från min planering.

Ikväll precis när jag skulle börja att göra mig redo för sängen så kom Leo upp för att kissa. Och vad ser jag då? Jo, pyjamasbyxorna är helt plaskvåta. Så det var bara att tvätta av honom, hämta en ny uppsättning sängkläder och göra en mental notering om att ringa och avboka läkarbesöket i morgon eftersom att jag måste tvätta igen.

Men när jag skulle börja att riva bort sängkläderna så såg jag att det var helt torrt i sängen. Hur han har kunnat kissa ner hela sig men inte sängen förstod jag inte. Förklaringen fick jag när jag såg den stora pölen inne på toaletten. Men jag skurar hellre golvet än bäddar rent två gånger på en dag.

Mitt älskade kissmonster


Nu ska jag borsta tänderna och ta en godnattcigg och sen blir det sängen trots att klockan bara är lite över nio. Fy fan vad skönt att den här dagen är över.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...