23 september 2010

Onsdag 22 September

Det är bara att inse, det här är inte min vecka.

Jag har varit lite småsnorig hela veckan. Men det är de flesta för tillfället, och en rinnande näsa stör mig inte så mycket, förens idag.

I morse var det svårare än vanligt att komma upp när alarmet ringde men jag antog att det berodde på att Inttu sov över och jag kom i säng senare än jag brukar.

Men när morgonkaffet inte hjälpte minsta lilla så blev jag lite fundersam. Och på väg hem från ICA efter att ha lämnat trollen i morse så kom febern. Och jag blev inte det minsta förvånad eftersom att jag skulle tvätta klockan 10-14 och inte kunde skjuta upp det eftersom att tvättkorgarna var överfulla. Jag menar, lagen om alltings djävlighet...

Så det var bara att starta kaffebryggaren, ladda upp med Ibumetin och bita ihop.

Jag tänkte i alla fall slappa mellan turerna ner till tvättstugan, men bytte taktik efter att ha tänkt efter lite. Ju mer jag gör idag medans jag ändå har tvättstugan, ju mindre behöver jag göra i morgon och kan sova mycket mer när trollen är på sexårs och dagis.

Efter att jag på kvällen hade stoppat trollen i säng så hamnade jag framför datorn och mina serier. Och nu när jag och Inttu är tillsammans igen så är det inte lika tråkigt att glo på serier om kvällarna eftersom att jag inte gör det varje kväll längre. Och nu uppskattar jag egentiden eftersom jag även har pojkvänstid.

Och medans jag glodde på Gilmore Girls passade jag på att byta design på bloggen. Men jag vet inte om jag är riktigt nöjd. Jag letar fortfarande efter den perfekta designen som jag inte har hittat än.

Och ikväll önskar jag verkligen att jag hade en tv i sovrummet. Så hade jag kunnat ligga under mitt älskade duntäcke i världens bästa pyjamas och må pyton. Jag skulle tippa på att jag kommer att lägga mig innan nio ikväll.

Vad tycker ni om den nya designen?

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Jessica sa...

Tips mot rinnande näsa är Otrivin comp! fungerar superbra för mig.

Designen är jättefin, duktigt gjort! det enda som störde mig var att det tog ett tag att hitta knappen för att kommentera, är så van att ha den i nedre hörnet, haha :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...