24 oktober 2010

Ändrade planer

Ja gårdagskvällen blev ju inte riktigt som jag hade planerat, inte ens i närheten av det faktiskt. Första planen var ju att jag, Kalle och Ville skulle gå och bowla. Men Ville avbokade några timmar innan så då sket Kalle och jag också i det och så tar vi det nån annan gång.

Min nya plan för kvällen blev då istället att ligga i soffan och käka popcorn och kolla på nya Robin Hood med Russel Crowe.

Men den planen ändrades också efter Rasmus ramlade av cykeln igår och fortfarande hade så ont att han inte kunde stödja på foten.

Så jag ringde mamma och hon körde oss till akuten. De tog en röntken för att se att den inte var bruten, vilket den inte var tack och lov. "Bara" en stukning. Kvällens roligaste var dock att läkaren lät precis som Robert Gustavsson i klippet nedan.



Så nu får Rasmus vara här tills foten blir bättre och han klarar av att ta sig till och från skolan. Blir väl förhoppningsvis i mitten på nästa vecka. Tills dess ska jag pyssla om honom ordentligt.

Nu ska jag förbereda lite pajer, sen springa till ICA och köpa plastskedar. Upptäckte att nästan alla mina teskedar rymt nån natt när jag legat och sov.

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte varje dag man får chansen att rätta en språkpolis, så jag måste ju bara ta chansen och påpeka att det stavas "röntgen", och inte "röntken". Tji fick du, vi ses om någon timme! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...