17 oktober 2010

Gårdagen

Gårdagen var kanon. Kalle kom över medans jag satt och slappade med kaffet, så han fick sig en mugg han också. Leo var helt i extas och skulle vara där Kalle var hela tiden. Leo som förut var så blyg att han gick en omväg runt Kalle när han var här befann sig nu mesta tiden i Kalles knä. Och Kalle hade med sig en present till mig; ett presentkort på Claes Ohlsson. Han känner mig minsann och vet att det alltid finns något där som jag behöver.

Leo myser med Kalle

Jag bjöd Kalle på mat också, makaronipudding blev det. Men som vanligt räknade jag fel på hur lång tid det tog att förbereda allt innan det skulle in i ugnen, så när det var dags för trollen att duscha satt Leo fortfarande vid matbordet, så dushningen får bli idag istället.

Jag stoppade trollen i säng och sen låg Kalle och jag i var sin soffa och slötittade på tv och pratade om allt och ingenting, som alltid. Det är alltid lika trevligt att ha honom här.

När han gått hem tittade jag på ett avsnitt av Americas Next Top Model säsong 15 och sen var det sängen som gällde för mig. Och fy så kallt det var när jag gick ut på balkongen för att ta godnattciggen, snart får man ju ha overall på sig när man går ut och röker.

Så här fin himmel möts jag alltid av när jag går ut på balkongen om kvällarna

Och jag fick sovmorgon idag också. Strax efter nio väckte Leo mig och ville ha frukost. Gud vad tungt det kommer att bli att gå upp när alarmet ringer klockan sex i morgon.

Idag blir det fixa och dona hemma, och sen tror jag att Karro och hennes dotter skulle komma över på en fika.

Vad ska ni göra idag?

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...