15 oktober 2010

Han är ju så duktig

För några veckor sen så hade jag ju lite problem med att Leo börjat att kissa i sängen igen. Det löstes genom att jag tog upp honom för att kissa innan jag gick och lade mig. Förra gången de var här så var han helt torr utan att jag tog upp honom.

De får ju inget att dricka innan de ska gå och lägga sig, för att minska risken att han kissar i sängen. Men idag var det ju fredag och fredagsmys efter maten, och dit hör ju dricka. Så jag hade tänkt att ta upp honom innan jag gick och la mig.

Så satt jag framför datorn och tittade på mina serier insvept i filten som vanligt. Och då hör jag en liten pojke som kommer tassandes upp och går på toaletten. Jag går och kollar och visst, där sitter han och kissar och sängen är torr. Däremot var det en liten blöt fläck på golvet, och nedkissade byxor. Men jag torkar hellre upp en fläck på golvet och tar fram nya byxor åt honom än att ställer mig och bäddar rent sent på kvällen och rusar ner i tvättstugan det första jag gör nästa morgon för att hitta första lediga tvättid. Speciellt med tanke på att vi bara har tio pass i månaden så det gäller att hushålla med tiderna.

Så han fick massor med beröm för att han var duktig och vaknade och gick på toaletten. Däremot så hostade han konstant, så han fick en dos hostmedicin innan jag stoppade om honom i sängen och pussade honom god natt. Hoppas bara att han får sova i natt och inte vaknar av att han hostar.

Världens bästa lillkille

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...