30 oktober 2010

Klart att han hade kissat

Ibland hatar jag att ha rätt. Och jag hade rätt i att tjockkatten hade kissat. På Majas nallar dessutom. Så hon blev ju så klart förkrossad över att vissa behövde slängas, och det förstår jag. Så på måndag när hon är ledig och vi ska ner på stan ska vi köpa en ny nalle.

Och inte kan jag bli arg på katten heller, för jag vet att han kissade i protest mot maten som han inte alls tycker om. Som tur är hade jag lite kvar av den gamla maten, och jag hann knappt hälla upp den i skålen förens han kastade sig över den och smaskade som bara den. Så han får äta den tills på måndag. För då tar vi en tur till veterinären, eftersom de är så underbara och har smakgaranti på all mat de säljer. Om djuret inte tycker om det får man byta, även om påsen är öppnad.

Så det blev ju inte världens bästa start på dagen. Bara att hoppas att resten av dagen blir bättre.

Follow Liliths liv och leverne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...