30 oktober 2010

En helt vanlig lördag

Med undantag för tjockkattens lilla kupp för att demonstrera sitt missnöje med maten så har den här dagen varit helt underbar. Och det började med att jag var smart redan igår kväll när jag skulle gå och lägga mig.

Leo har ju förmågan att vakna vid sex, men ändå inte vilja ha frukost förens två timmar senare, ibland inte förens nio. Oftast ger han mig ju sovmorgon och väcker mig inte förens han vill ha frukost men då väcker han sin syster istället. Så jag startade Nickelodeon innan jag gick och lade mig, så när Leo vaknade i morse så hade han inget behov av att väcka sin syster. Fy vilken mamma som använder tvn som barnvakt för att få sovmorgon haha. Och sovmorgon fick jag enda till klockan nio.

Efter att de fått frukost, jag fått mitt kaffe och vi gjort oss i ordning och jag duschat så gick vi till ICA för shopping av lördagsgodis. Men som vanligt så blev det ju så att ju mer vi gick omkring där desto mer hittade jag att handla. Speciellt när de hade 3 lågenergilampor för 99kr, när det i vanliga fall hade gått på 207 kr. Till sist kom vi i alla fall hem därifrån med allt vi skulle ha, och lite till.

Ivriga inför inköp av lördagsgodis

Medans trollen käkade lördagsgodis fick jag besök av gosiga Karro. Vi drack kaffe och smidde planer och jag var bara tacksam för att få skjuta upp att göra månadsmatsedel och fixa storhandlingen. Men när hon gick hem så var det bara att sätta igång. Men jag blev positivt överraskad för hela kalaset gick inte på mer än lite drygt 2200kr, för en hel månads mat. Tackar tackar.

Leo surade för att han inte tyckte om en av godisbitarna

Rasmus ville inte leka fotomodell när jag lekte med nya kameran

När det var klart gick jag iväg till målet och handlade snabbmat. Jag tyckte vi var värda det, plus att efter att setat och gnuggat hjärnan med storhandlingen hade jag ingen större lust att ställa mig vid spisen, och efteråt ta hand om disken.

Och efter att vi ätit och jag låg i soffan och läste och väntade på att det skulle bli dags att duscha Maja så pep mobilen till. Det var Bredbandsbolaget som ville upplysa om att de skickade min nya box idag och även en fraktsedel så att jag kunde skicka tillbaka den trasiga boxen utan att behöva betala frakt. Jag kan inte nog säga hur nöjd jag är med dem. Deras kundservice är den stora anledningen till att jag har kvar dem, för nog kan jag hitta billigare alternativ. Men tror inte något företag har bättre support och service än vad de har.

Och nu har jag fått småtrollen i säng. Jag har krypit i myskläderna och det blir serier för resten av kvällen medans jag bara njuter av att livet inte är så tokigt för tillfället. Bjuder på en bild på hur jag ser ut direkt innan sänggåendet, med myskläder, utan smink och trötta ögon. Så passa på för det kommer ni inte att få se så ofta. Jag är alldeles för ytlig för det.

Den nakna sanningen, eller ja, osminkade i alla fall

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...