08 november 2010

Aktivera panikläge

När jag kom hem efter att ha kalasat hos Karro så låg det ett kuvert från kommunen bland posten. Blev lite fundersam eftersom det är en vecka kvar innan hyran ska komma. Och kommunala brev skrämmer mig för det är aldrig något bra. Och det var det mycket riktigt inte. Det var en betalningspåminnelse för Novemberhyran. Nu är det så att jag betalade in hyran för November den 27e Oktober. Så jag ringde min boendestödjare (som är bäst, vad skulle jag göra utan dig Henrik) och han kollade upp och min betalning har av någon anledning inte blivit registrerad. Fick lite smått panik eftersom jag vet att den är betald, och jag har ju knappast pengar till att betala en gång till. Men Henrik lugnade mig och sa att det räcker om jag lämnar in ett kontoutdrag från internetbanken för att visa att den är betald. Så jag ska lämna den till honom i morgon när jag ändå ska dit, eftersom skolan ligger i samma byggnad.

Men jag är ändå nervös. Inte för att det finns någon anledning till det, eftersom att jag kan bevisa att hyran är betald. Men jag kommer ändå ha full panik tills att allt har löst sig. Tur att jag har Henrik som fixar allt sånt åt mig.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...