08 november 2010

Bloggvett

Min kära Karro gjorde mig uppmärksam på att en viss bloggare kopierar mina recept jag lägger ut här på bloggen och lägger in på sin blogg. Och självklart så lägger jag ju upp recepten för att ni också ska få njuta av allt gott livet har att erbjuda.

Men människan har tre sidor med recept och i stort sett alla är från min blogg och inte en enda gång står det nånstans nånting om att hon har hittat dem här. I ett av inläggen har hon även kopierat det jag skrev om att trollen och Inttu tyckte det var gott. Så hon har inte bara kopierat recepten utan även det personliga jag har skrivit.

Inte heller har hon skrivit nån kommentar här om att hon lägger upp recepten på sin blogg, utan hon lägger bara upp dem som sina, i många fall utan att ens ha lagat dem själv. Jag skrev en kommentar till henne, men jag tvivlar på att hon kommer att godkänna dem. Så nu tycker jag att ni ska gå till hennes blogg och kommentera att man fyller inte en hel blogg med saker som andra lagt ut, utan att göra något själv, eller säga till om att man använder det på sin egen blogg.

Follow Liliths liv och leverne

2 kommentarer:

dagens vadå? sa...

haha. fy fan va kasst ....

Linda sa...

hmm ja folk har fan inget vett alls. Sen börjar jag fundera när jag surfade in där. Hon har en bild på sig själv och ser låt oss säga rätt så till åren kommen ut. Trodde detta var nån ung tjej först och blev lite chockad. Länka gärna till nåt specifikt inlägg med dina recept så skall jag mer än gärna gå dit och säga mitt :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...