02 november 2010

Fjantigt, men ingen hetsjakt.

På Eskilstuna Kurirens hemsida kan man idag läsa om att Sverigedemokraten Therese Borg har fått hakkors ritat på sin dörr. Nu är jag inget fan av Sverigedemokraterna och det är ju ingen hemlighet. Men att gå omkring och rita saker på folks dörrar är jag inte heller något fan av. Vi har en åsiktsfrihet här i landet och därför har Therese Borg rätt att tycka och tänka vad hon vill.

Sen kan jag dock inte låta bli att dra på smilbanden när jag läser att ordföranden för Sverigedemokraterna i södermanland påstår att det innebär att det är en hetsjakt på sverigedemokrater. För det är alltid det de hävdar; de pågår en hetsjakt på dem och oftast är det medias fel. Ja du Adam du får nog bestämma dig. Du kan inte gnälla för att media först inte skriver något om er, och sen när de gör det, ja då är allt medias fel och det är hetsjakter högt och lågt.

I det här fallet hävdar jag att så är inte fallet. Det är nog snarare några förvirrade tonåringar som tyckte att de var jättetuffa som gick och ritade ett hakkors på Thereses dörr. Det är nog knappast en medelålders, politiskt aktiv person som har gjort detta, utan några som troligtvis själva inte var tillräckligt gamla för att rösta i valet.

Ja det är fel är gå och rita på folks dörrar, oavsett om man ritar ett hakkors eller en blomma. Men det börjar bli väldigt tröttsamt också att hela tiden hänvisa till hetsjakter hit och dit.

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

carolinhe med H sa...

sv: det hoppas jag verkligen, villig och betala bara mina bilder finns kvar!! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...