02 november 2010

Skjut mig nu

Vad var det för förbannad idiot som uppfann det här med sommartid och vintertid? Uppenbarligen hade fanskapet inga småbarn, eftersom att de inte går att ställa om.

Det kanske märks vilket läge som har varit här hemma i eftermiddag? Två trötta barn och en trött mamma är ju kanske inte världens bästa upplägg. Maja har surat så fort som det inte gått som hon har velat när hon spelat på Nickelodeon. Leo har surat för i stort sett allt, det har nästan räckt med att man har tittat på honom. Själv är ju mitt humör inte det bästa efter att ha blivit väckt vid fem två mornar i rad.



Men idag fick jag det sms jag gått och trånat efter; min box ligger på ICA och väntar. Jag ska till och med boka om min tvättid från imorgon tills på torsdag för att hinna med att hämta ut den efter att jag lämnat trollen på dagis och fritids. Sen ska det åter råda frid här i hushållet med Dora på morgonen och Winx på eftermiddagarna.

Nu serier, cola och myskläder.

Follow Liliths liv och leverne

2 kommentarer:

Kalle sa...

George Vernon Hudson heter snubben som uppfann sommar och vintertid och det redan 1895.
Och tro det eller ej, han hade barn.

Linda sa...

Ja du trött ungar är aldrig en bra grej.

Men skönt att du kan låta dom se Dora och Winx nu igen. Här hade världen stannat utan dessa saker. Varje dag kollar mina töser på Winx. Allt är Winx hela tiden *S*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...