24 november 2010

Slutet gott

Eller ja, det löste sig på bästa sätt under omständigheterna. Trollens pappa och jag har pratat och han förstår helt och fullt hur jag känner. Barnen kommer att bo hos mig, och så småningom, när jag känner mig trygg med att lämna dem där, och han har bevisat vissa saker så kommer han att få börja att ha dem lite i taget.

Han kommer i morgon för att träffa barnen och så ska vi skriva på papper om underhåll och barnbidrag. Sen ska vi boka tid hos familjerätten och skriva papper där om att barnen ska bo hos mig på heltid tills vidare.

Sen får vi helt enkelt vänta till rättegången och se hur den går så vet vi utifrån det vad vi ska säga till barnen.

Men nu vet jag i alla fall att mina barn är trygga och väl omhändertagna och då är jag nöjd. Sina misstag får han stå för, och det är han som får leva med konsekvenserna med att inte få ha det vardagliga med barnen. Tyvärr så får ju barnen också betala för det.

Jag har sagt till dem för tillfället att pappa har väldigt mycket möten och med jobbet, så att det är därför de kommer att bo här men att han kommer att komma och hälsa på dem, och de verkar nöjda med det. De frågade hur länge de skulle bo hos oss och jag sa att det kommer att fortfarande bo hos mig när Leo fyller år, vilket är om ett halvår. Men de verkar nöjda med det, och det är huvudsaken. Mitt enda mål är att de ska vara nöjda och ha det bra.

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Linda sa...

Skönt att det löser så pass bra ändå :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...