04 december 2010

Jag kan mer än jag tror

Med tanke på min brist på energi så fick jag ändå en hel del gjort. Jag gjorde allt som skulle göras hemma, bäddade rent och julpyntade. Och för de flesta tar pyntandet inte så värst lång tid, men här hemma tar det någon timma att hitta plats till alla tomtar, snögubbar och allt annat.

Och så kom min moster idag, vilket jag tror är en bidragande orsak till att jag orkade så pass mycket som jag gjorde. Hon roade trollen så att jag kunde lägga energi på att göra det som skulle göras hemma. Sen lagade hon mat åt oss också, danska plättar, och det var helt underbart att för en gångs skull inte behöva stå vid spisen.

Så allt som allt har det varit en bra dag. Jag mår fortfarande skit, och jag är fortfarande totalt slut dygnet runt, men idag har fått mig att inse att jag klarar av mer än vad jag tror mig själv om.

Nu ska jag se ett avsnitt av Supernatural sen blir det sängen. Tant Agda behöver sin sömn. Hur har eran dag varit?

Jag kan mer än jag tror

Follow Liliths liv och leverne

2 kommentarer:

Sophie sa...

hej!hamnade här av en slump och gillar din blogg:)!

Monica Andersson sa...

Hej Lilith! Här kommer jag igen. Vad duktig du är med allt. Blir lite avis. Har ingen energi alls. Men å andra sidan firar jag inte jul.
Undrade vart du tog vägen. Såg dej inte när jag läste bloggar. Men du har ju gjort om din blogg så fin. Julfin. Inte dåligt gjort. Du kan visst det mesta du!
Ha det gott och krama om dina små troll. Det är så roligt att läsa din fina blogg.
Kram Monica.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...