31 december 2010

Mitt 2010 i listform

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag sade upp bekantskapen med en massa människor som jag inte mådde bra av att umgås med.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Mitt nyårslöfte var att inte ge några nyårslöften, samma paradox varje år.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inte vad jag kan komma på så här på rak arm nej.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej det har jag haft tur som har sluppit det här året

5. Vilka länder besökte du?
Finland om en kryssning till Åland räknas haha

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Mest av allt lugn och ro för mig och barnen. Men trillar det in några miljoner på kontot så gnäller jag inte.

7. Vilket/vilka datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Den 23e november när jag sent på kvällen var tvungen att åka och hämta mina två minsta hos sin pappa och hans dåvarande sambo för att deras pappa blivit tagen av polisen.

8. Vad var din största framgång 2010?
Att jag orkade. Orkade med att kaos som blev i slutet av November. Orkade med två förvirrade barn som inte fattade någonting. Orkade med att ringa och fixa och dona med myndigheter dagligen i en månad.

9. Största misstaget?
Att jag inte gjorde slut med exet tidigare utan lät mig själv må dåligt i ett år och hoppas på att det skulle bli bättre.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nåt ryggskott lite då och då men inte värre än så. Jo, jag minns att jag lyckades stuka handen en gång när jag sov.

11. Bästa köpet?
Min laptop

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Spenderar aldrig mycket pengar

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag blir riktigt glad varje gång mina barn säger att jag är världens bästa mamma, inget slår den känslan.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Kommer inte på en enda

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och. Ledsnare för att som var med barnens pappa och hur de mådde av allt, men också gladare för att nu vet jag att de är hos mig där de har det bra och kan sova tryggt om nätterna.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit bättre hand om mig själv

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Lagt ner onödig energi på idioter

18. Hur tillbringade du julen?
Julafton tillbringade vi hos min moster hela släkten. Juldagen och annandagen slappade jag och ungarna bara.

19. Blev du kär i år?
Jag var nära att bli, men kom aldrig så långt.

20. Hur många one night stands?

Inte ett enda

21. Favoritprogram på TV?
Tittar inte på tv

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Ja, barnens pappa för att han gjorde så här mot dem

23. Bästa boken du läste i år?
Det vet jag inte, har läst massor av böcker

24. Största musikaliska upptäckten?
Von Benzo

25. Något du önskade dig och fick?
Jajamen, massor. Hela året

26. Något du önskade dig men inte fick?
Finns säkert en del där också

27. Årets bästa film?
Samma svar där, sett många filmer som var bra
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Firade med familj och släkt, man blir aldrig för gammal för kalas

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Lugn och ro

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Bäst, jag är alltid bäst, oavsett vilket år det är

31. Vad fick dig att må bra?
Min familj och mina vänner, jag vore ingenting utan dem

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Johnny Depp och Randy Orton får dela förstaplatsen

33. Vem saknade du?
Mig själv. Jag tappade bort mig själv för en sån lång period

34. De bästa nya människorna du träffade?
Har jag träffat nytt folk? Nej inte på riktigt, men massor med fina människor via bloggen

35. Planer för 2011?

Planer går bara åt helvete, jag tar det som det kommer.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...