28 januari 2011

ADHD, trött och motion

Det är halva dagen kvar och jag är redan totalt slut. Jag förstår inte hur jag ska hålla mig vaken tills det är dags för trollen att gå och lägga sig. Idag är en sån dag då jag utan skam i kroppen kan erkänna att idag hade jag gärna haft en barnledig fredag och bara legat i soffan och tittat på film.
Fast nja, det är ju inte så fel att ha dem här heller. Lilith vill både ha kakan och äta den. Eller i det här fallet, ha barnen och vara barnledig.

Jag är i alla fall glad att vi ska äta pizza idag, för jag hade inte ens orkat värma köttbullar idag. Fast helst av allt vill jag ha kinamat. Hoppas att de börjar med hemkörning snart, men då blir man väl pank på en vecka.

Idag har jag tillbringat största delen av dagen ofrivilligt motionerandes. Först till apoteket för att hämta ut nya p-piller, vilket jag verkligen var tvungen att göra idag, då jag bara har två doser kvar. Och jag vill inte ha en blödning. Och med min tur så hade de fel på sitt datasystem så de kunde inte beställa hem till på måndag heller så jag får ge mig ner på stan nån gång nästa vecka och hämta ut det.

Sen vidare för att få veta vad utredningen visade, och den visade att jag med största trolighet inte har ADHD. Så jag får väl helt enkelt vänja mig vid tanken på att de aldrig kommer att komma på vad som är "fel" förutom min borderline. Jag är väl knäpp helt enkelt.

Nu ska jag ta och försöka leta upp duken som fattas så att jag kan tvätta den, jag behöver verkligen byta i köket.

Follow Liliths liv och leverne

2 kommentarer:

Monica Andersson sa...

Lilla gumman, du ska inte nedvärdera dej själv. :-) Det är väl bra att du fått veta vad du har. Och med medicinering funkar du lika bra som vem som helst. Då tror jag din trötthet försvinner. Känner flera som har ADHD och det märks då inte. Jag minns inte vad det var för medicin de fick, Men den du får/fått funkar säkert. Håller alla tummar jag har. :-) Kram Monica

Monica Andersson sa...

Sv. Åh förlåt mej Lilith! Jag missuppfattade dej. Trist när man inte får veta vad man lider av. Men jag hoppas du inte blev arg på mej för att jag är så trög. :'( Kram Monica.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...