03 januari 2011

Bryt ihop och kom igen

Usch igår kväll var ingen rolig kväll. Jag var ledsen, kände mig liten och ensam och allmänt värdelös. Satt bara och var ledsen hela kvällen. Allt som har hänt börjar att komma ikapp nu när allt är ordnat och man kan slappna av. Jag har hållit på dagligen i en månad att fixa och dona och styra upp allt som har hänt och gjort det som behövs göras och inte haft tid att känna efter. Nu har jag det och då kommer en månads känslor på en gång.

Så igår tillät jag mig själv att vara ledsen hela kvällen. Förut har jag alltid bitit ihop och då har det bara blivit värre. Så nu har jag lärt mig att det är ok att vara ledsen, att inte vilja och inte orka. Så idag känns det bättre vilket jag vet att det inte hade gjort om jag inte bara bitit ihop igår.

Idag ska det fixas och donas hemma. Sen ska vi ner och köpa nya vinterkängor åt Leo. Han fick ju ta Majas gamla eftersom Kim inte köpte nya när han skulle utan pressade ner Leos fötter i förra årets kängor, som var ungefär 2 cm för korta så han fick vika tårna för att ens få ner fötterna. Men Majas gamla är så slitna så att han trampar ur dem med jämna mellanrum. Så jag skickade meddelande till Kim förra veckan och han satte i pengar på mitt konto.

Efter att vi varit på stan tar vi bussen hem men går av en hållplats tidigare och går till Lidl och fyller på förråden här hemma. Gud vad skönt det känns att komma ut ur lägenheten några timmar.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...