02 januari 2011

Vart är min sömn?

Igår kväll skulle jag ju komma i säng tidigt hade jag tänkt. Det gjorde jag också, runt klockan tio började jag fixa i ordning för att gå och lägga mig. Borsta tänder och allt sånt som ska göras. Klockan tre hade jag fortfarande inte somnat och höll på att bli galen. Det var för varmt så jag sparkade av mig täcket men då blev det för kallt. Jag vände och vred på mig men hittade inget skönt sätt att ligga på.

Så Rasmus var snäll och tog dem i morse så att jag fick sova lite. Men nu har jag sovit bort hela dagen igen. Tur att det inte är så mycket som ska göras idag då. Ska tvätta mellan 14-18 men annars är det inte så mycket.

Micke ringde nyss och frågade om vi ville följa med till Vilsta och åka pulka, vilket vi gärna hade gjort om vi inte hade haft akut klädbrist här hemma. Leo har bland annat inte ett enda par byxor rena och i morgon ska vi ner på stan och handla nya vinterskor åt honom så då måste vi ha rena kläder. Så vi pratade lite om att vi ska försöka att komma iväg till Vilsta nästa helg istället. Ungarna skulle tycka att det är jättekul, och får Maja bara sin luftrörsvidgande medicin precis innan vi åker så ska hon nog inte hosta för mycket.

Idag ska jag försöka plocka i ordning lite i bokyllorna också. Om jag orkar. Jag känner mig rätt mör i kroppen efter att ha legat och vänt och vridit mig hela natten. Men känner att jag måste hålla igång idag om jag ska ha nån chans att somna ikväll. Vad ska ni göra idag?

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Linda sa...

Jobbigt! Hoppas du får sova i natt då!!

Här skall det inte hända mkt idag. Maken jobbar igen. Ensam med barnen igen. Städa lite och annat skoj så klart *S*

Ha en fin dag nu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...