05 januari 2011

Igår sorg, idag lycka. Vad blir det i morgon?

Snacka om kontraster i vardagen, i går var jag nere i den mörkaste avgrunden och idag har jag svävat på moln. Jag vänjer mig aldrig vid att det svänger så fort, trots att jag har levt med det här hela livet.

Idag har jag fixat och donat hemma och ungarna lekte fint ihop större delen av dagen. Vi tog även en promenad till ICA för att fylla på frysen lite. På väg hem så ringde mamsen. Hon ringde igår kväll också men då hade jag satt mobilen på ljudlös, mådde för dåligt för att orka prata med någon för då hade jag brutit ihop ännu mer. Så hon frågade varför jag inte hört av mig till henne när jag mådde dåligt. Gulliga mamsen, finns alltid där och ställer upp. Och i morgon ska jag och trollen till henne på middag. Bli ompysslad och slippa laga mat och diska, det är himmelriket.

Och när vi precis skulle sätta oss och äta middag så ringde mobilen. Det var min storebror som berättade att i helgen skulle han göra anka och bjuda familjen på, men han vet ju att jag inte tycker om det. Det är en underdrift kan jag säga för det är nog det värsta jag kan tänka mig att äta. Så han skulle istället komma hit någon helg och göra kycklinggryta åt oss. Och hans kycklinggryta är bland det godaste som finns.

Ni ser vilken underbar familj jag har runt mig. Det är det här som gör att man orkar resa sig varje gång livet får för sig att det vore kul att slå undan benen på en. Min familj är bättre än alla piller i världen. Fast jag behåller nog gärna både piller och familj.

Ikväll har vi tänt ljus, vilket vi gör varje kväll och bara myst hemma. Trollens pappa ringde upp efter att jag skickat några frågor till honom på sms och vi pratade. Jag tror att han börjar att förstå varför jag har de krav jag har så småningom på vad han måste göra för att få börja ha dem igen. Sen om han inte lyckas ordna det med ekonomin så är det inte mitt problem, då stannar de här och jag har fullt stöd för mina beslut från familjerätten. Jag vet att de bara är en rådgivande instans och ingen beslutsfattande, men att ha deras stöd betyder mycket för att jag ska orka kämpa vidare. Det betyder att jag faktiskt fattar rätt beslut för mina barn och deras framtid och trygghet.

Nu har jag precis stoppat om trollen och pussat dem god natt så nu ska jag titta på lite serier innan jag går och lägger mig. Kommer väl som vanligt att ta några timmar att somna när jag väl kommit i säng. Gud vad jag längtar tills i morgon när jag och trollen får tillbringa några timmar hos mamsen. I mammas närhet så känner jag mig trygg, precis som när jag var liten. Ibland måste man få vara liten för att orka vara vuxen.



Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Evah sa...

Sv: Nej som tur är :) Vad läser du för böcker?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...