14 januari 2011

Nu är det slut på veckan, det är dags för fredagsmys

Så gick den här dagen också. Nu är det kväll och trollen börjar att göra sig i ordning för sängen. På fredagar får de göra allt själva, så det tar sin lilla tid. Men ju längre de är uppe ju längre sover de förhoppningsvis i morgon.

På väg till apoteket idag sprang jag på mitt ex. Först var jag rädd för att då skulle alla känslor komma tillbaka. Jag menar, att ha haft känslor för någon i 17 är rätt lång tid. Vi pratade lite innan jag var tvungen att rusa vidare för att hinna med mitt. Men det enda jag kände när jag kände efter var lättnad. Lättnad över att slippa leva i ett dåligt förhållande som tog all min kraft och energi och som bara slutade i att jag blev utnyttjad och mådde skit.

Från apoteket vidare till Lidl. Och där har jag självklart oturen att hamna bakom ett par som storhandlade, verkligen storhandlade. En kartong med diskmedel (vet ni hur många flaskor det är i en sån?) en kartong rengöring osv osv. Och inte nog med det, det skulle ju inte betalas ihop utan betalningarna skulle delas upp. Där stod jag hungrig och trött och ville bara hem till min lunch som jag var en timma sen till.

Till slut var jag hemma och packade in allt i kyl och skafferi och värmde en matlåda till lunch. När jag hade ätit skulle jag lägga mig i sängen och läsa, som jag har gjort hela veckan. Jag somnade på en gång och vaknade inte förens larmet ringde när det var dags att gå och hämta trollen. Så inte blev det något städa badrum idag inte.

När jag och trollen kom hem så blev det kaffe för mig, saft för dem och så läste jag och Maja ett kapitel ur Ronja Rövardotter som vi alltid gör på eftermiddagen. Jag älskar verkligen Astrid Lindgrens böcker, och Maja också. Och sen ser man en hel del likheter mellan Maja och Ronja på gott och ont.

Precis när vi hade läst klart så fick jag sms från Karro som undrade om hon kunde komma över för att hon hade tråkigt. Hon skulle ju äta med oss idag men hon kom lite tidigare så vi satt och snackade om allt och ingenting tills det var dags att sätta igång med maten.

Och nu medan trollen gör sig redo för sängen så ska jag hoppa i myskläder. För första gången på en evighet har jag faktiskt vanliga byxor och en vanlig tröja på mig. Blev så trött på mjukisbyxor och stor huvtröja som jag har gått i hela vintern. Men nu är det kväll och då finns det inget som slår myskläder.

Hoppas att ni har en mysig fredag ni också.

Det obligatoriska fredagsmyset sker även i förorten

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...