09 januari 2011

Nu är veckan slut

Trollen sitter och mumsar kvällsfrukt och tittar på tv. Det börjar snart bli dags att göra dem i ordning för sängen och då ska jag vira in mig i filten och titta på serier. Tänker inte ens försöka att komma i säng i en vettig tid, för jag ligger ju ändå vaken halva natten.

Pappa och min lillasyster kom förbi med ena delen av förvaringsmöbeln till ungarna, kläder, pulkor och leksaker. Det kommer att bli jättebra i deras rum när det är färdigt. Och till Leos lycka så låg det bland sakerna en rosa Winx-filt som han har setat insvept i sen dess och bara myst.

Och jag är så sötsugen så att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det kanske är tur att jag inte har något gott hemma för det har blivit väldigt mycket sånt under lovet. Lite för mycket märkte jag idag när jag skulle dra på mig ett par jeans och inte fick igen dem i midjan. Fast jag skyller på att det var för att jag hade tajts under.

Nu ska jag ta och surfa runt lite och vänta på att klockan ska bli sju så att jag kan göra i ordning trollen för sängen. I morgon blir det till att tvätta hela dagen, och sen är det äntligen tisdag och trollen ska iväg så att allting kan återgå till välkända rutiner.

Lycka!

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

feztis sa...

hehe okej, det är roligt att de tycker om det :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...