30 januari 2011

Redan kväll?

Dagen har bara flugit förbi och det har inte funnits tid till att blogga. Jag fixade och donade här hemma och sen skulle jag baka. Men jag hade glömt att mitt råsocker var slut, och jag som hade lovat mamma hembakat när hon kom. Så jag letade snabbt upp ett recept på sockerkaka med ingefära och banan och den var riktigt smaskig, recept kommer senare.

Mamma berättade att på lördag så ska hon ta med mig och åka och se Jay Smith. Rasmus var snäll och ställer upp som barnvakt mot en mindre betalning. Jag är vuxen och mogen i många fall, men när det kommer till musiker och sånt som jag gillar är jag verkligen fjortis, och erkänner det glatt. Det är för mycket allvar i mitt liv så nån gång måste man få bete sig barnsligt och glömma allt vad vuxenhet och ansvar betyder.

När mamma hade åkt så fixade jag middag och sen var det den vanliga kvällsrutinen. Duscha barn, se till att de kommer i pyjamas, borsta tänder, få dem att välja nån cd-saga att lyssna på och se till att det till slut kommer i säng. Det låter enkelt, men inte med mina barn. Idag skulle Maja duscha, och precis när hon ska in i duschen kommer hon ju på att hon måste på toaletten. Så sitter hon där inne i en halv evighet och sjunger och håller på och man får tjata på henne.

Borsta deras tänder och se till att de får på sig pyjamas går relativt fort. Men sen kommer det till att få dem att välja saga och se till att de hamnar i säng. Idag var det Leo som skulle välja saga och då måste han givetvis gå igenom alla sagor fyra gånger. Sen ska det busas lite i sista sekunden och oj, favoritnallen var visst borta. Så nu har jag äntligen stoppat om dem och pussat dem god natt.

Jag ska som vanligt titta på serier innan det är dags för sängen. Usch, i morgon ringer alarmet klockan sex redan. Tänk vad skönt när alla barnen är så stora att de kan gå upp själva. Jag har räknat ut att det är bara ungefär åtta år kvar...

En fjortis förklädd till vuxen

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Linda aka Tokmorsan sa...

ha ha du drömmer nog ang att barnen skall gå upp själva.

Min mamma fick väcka mig fram tills jag var 18 och flyttade hemifrån och då fick hon ringa mig varje morgon *S*

Ha en mysig kväll nu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...