19 januari 2011

Supernöjd och superstressad

Idag har det verkligen varit full fart hela dagen och jag har inte haft tid att blogga. Och alla säger ju att man ska uppdatera fyra gånger om dagen för att få många läsare, jag antar att det är därför jag bara ligger på runt hundra om dagen.

Först var det det gamla vanliga som skulle fixas. Göra i ordning ungarna på morgonen, se till att Maja kom iväg, gå och lämna Leo. Sen var det hem eftersom att jag hade tvättstugan 10-14. Så medans jag fixade och donade hemma så tvättade jag, och sen slängde jag ihop en tigerkaka också eftersom brorsan skulle komma över med mobilen.

Efter lunch hann jag ligga i sängen i ungefär 20 minuter och sen kom han. Och eftersom att han var här så tänkte jag att Maja kan ju faktiskt få gå hem själv och sluta lite tidigare så att hon får träffa morbror så jag ringde sexårs och sa att hon kunde gå hem när de andra gick till mellis. Sen ner och hämta upp sista tvätten.

Det var en del att fixa och dona med mobilen också. Och efter det var det dags att gå och hämta hem Leo. Maja stannade kvar här med brorsan, och hans bror som inte är min bror. Haha komplicerat det där.

Och jag är så supernöjd med mobilen. Det är en Sony Ericsson w715. Jag hade en förut och var supernöjd. Men på den så strulade mailen ibland, och det var på den tiden jag bloggade i stort sett bara från mobilen, så den sålde jag. Men nu har jag en som mailen också funkar på så nu är jag verkligen nöjd.

Efter att de hade gått hem så var det dags att fixa middag. Och nu har vi precis ätit och jag har städat i ordning köket. Leo ska alldeles strax duscha och sen är det dags att göra dem i ordning för sängen. Efter de har lagt sig ska jag säcka ihop framför mina serier innan jag går och lägger mig.

Och i morgon blir det också full fart. För då ska jag först till sjukhuset på andra sidan stan och det tar ungefär en timma med buss. Därifrån ska jag gå till veterinären för att köpa ny mat åt tjockkatten. Sen vidare ner på stan för en del inköp som ska göras där. Så jag är väl hemma lagom till det är dags att hämta Maja. Jag är superstressad redan nu över det.

Nej, nu ska herrn in i duschen och sen är det kväll.

Supernöjd med mobilen. Mindre nöjd med den vikt jag lagt på
mig under lovet. Det hamnar nämligen mest i ansiktet.

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Carin sa...

Hej! Underbar blogg..kände igen mig i massa saker. Det som fångade mig va att du direkt lämnade ut Borderline å ev ADHD. Min familj är full av diagnoser..en som med möjlig ADD,en med ADHD,en syster hade Aspergers vilket oxå två i min systers familj oxå har..
Så skönt då du e öppen med detta..tyvärr kan jag ej vara det med hänsyn till min yngsta tonårsgrabb som fortfarande tycker det e skamfyllt..
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...