27 januari 2011

Välkänd, eller kanske ökänd

Öppenvården har två telefontider, en på förmiddagen och en på eftermiddagen. Den på förmiddagen är samtidigt som jag lämnar Leo, och den på eftermiddagen när jag hämtar, vilket gör att jag ringer oftast när jag är på väg till eller från dagis.

Så idag ringde jag för att boka tid hos min läkare för att diskutera sjukersättning när jag och Leo var på väg till dagis. Hon som svarade kände genast igen mig när jag sa mitt namn och frågade hur det kommer sig att jag oftast är ute och går när jag ringer. Det fick mig lite full i skratt, att de lägger märke till sånt. Jag fick i alla fall en tid i mitten av Februari, så nu håller vi tummarna att allt går vägen.

Nu ska jag köra igång här hemma. Och när jag är klar blir det lunch och sen krypa ner under filten tills det är dags att gå och hämta trollen. Det är välbehövligt trots den ofrivilliga sovmorgonen jag fick idag.

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Monica Andersson sa...

Håller tummarna för dej.
Och sen tycker jag din soffa är skitsnygg. Förstår att det är gott att ligga där under filten. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...