07 februari 2011

Boendestödjare, stödgrupper och slapp

Jag skulle kunna ha "full fart" som rubrik på alla mina inlägg tror jag, för det är just så det är.

Maja är feberfri men måste hämta krafter så hon får vara ledig idag och i morgon så får vi se hur hon mår sen. Så i morse så fixade jag i ordning Leo för dagis och medan jag var iväg och lämnade honom så åt Maja frukost. Sen hem och fixa och dona lite och klockan tio kom min boendestödjare för att prata lite. Det var länge sen vi träffades så han ville se hur det var med oss.

Han tipsade om att kommunen har stödgrupper för barn där det är kriminalitet och droger inom familjen, så jag kollade upp det efter att de hade åkt och ringde och pratade med hon som är kontaktperson och förklarade bakgrunden med trollens pappa. Så på torsdag ska vi dit på ett infomöte så får vi se om det är något för Maja. För hon kommer verkligen att behöva stöd efter att deras pappa fått sin dom imorgon. Det blir antingen åtta månaders fängelse, eller 5 månader på behandlingshem.

Så hur det än blir så kommer han ju att försvinna ännu mer ur deras liv en period. Han får veta domen i morgon och så kommer han hit på eftermiddagen för att berätta för dem, för det tänker inte jag göra. Jag har får ta allt som har handlat om det här och hennes mående så då får faktiskt han berätta det här. Det kommer ändå att bli jag som får ta hand om allt efter han fått sin dom så det minsta han kan göra är att berätta vilket straff han har fått. För eftersom att han kommer att vara borta så måste de få veta det. Varför de inte kan ringa pappa när de vill utan det är han som får ringa när han kan och varför han inte kommer och hälsar på.

Nu ska jag ta och vika undan tvätten och sen är det snart dags för mig och skruttan att äta lunch. Pannkakor från igår för henne och matlåda för mig. Sen är det slappa tills det är dags att gå och hämta Leo från dagis.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...