06 februari 2011

Bortskämd

Ja det har jag verkligen blivit idag. Det känns bättre än julafton nästan. Först så fixade ju Rasmus lunch åt sig och trollen.

Sen kom mamma och hämtade mig och vi åkte till Tuna Park för att titta på Jay Smith och bete oss lite mindre vuxet ett tag. Eftersom vi var där ungefär en timma innan så gick vi runt och tittade i lite affärer. Mamma hittade en jättefin lång t-shirt som inte fanns i hennes storlek. Men den fanns i min storlek och mamsen var snäll och köpte den åt mig. Jag kan inte komma ihåg när jag köpte något nytt sist.

Sen såg vi Jay Smith och jo, han är precis lika snygg i verkligheten. Jag hade tur så att han avslutade med en låt av von Benzo. Kolla upp på Spotify om ni inte har hört.

Sen gick mamma och jag och tog en fika medan hon funderade på om hon skulle köpa en skiva och få den signerad. Kön var hur lång som helst så vi tänkte att vi kan lika gärna fundera på ett fik som i kön. Och när vi väl bestämt oss så var det nästan ingen kö alls, tror inte att vi väntade ens i tio minuter. Jag har ju ingen som helst användning av skivan eftersom att jag både har den i en mapp på datorn, och på Spotify. Så jag bad att han skulle skriva "Till Maja" på den vilket han gjorde. Det är ju hennes första riktiga artist som hon gillar. Nån med vuxen musik och inte barn-cds och Black Ingvars barnalbum. Och hon blev superglad när hon fick den. Hon lade sig i sin fåtölj och lyssnade på en gång.

När mamma och jag skulle till bilen så såg vi en tjej som stod och kramades med Jay, och eftersom mamma och jag inte kan vara vuxna vid såna tillfällen ens om livet hängde på det gick skrattande fram och frågade om vi också kunde få en kram och det fick vi. Haha såna saker är så kul att göra. Att våga vara flamsig och tramsig och inte vuxen jämt. Jag skulle aldrig orka med att vara vuxen och mogen om jag inte också fick vara barnslig och tramsig och bete mig som en fjortis ibland.

När jag kom hem stod Rasmus och lagade mat, han gjorde sin pappas köttfärssås. Och inte nog med att jag slapp stå vid spisen idag, han diskade efteråt också. Jag vågar påstå att jag har världens bästa son som låter mamma vara hemifrån hela dagen, tar sina småsyskon, fixar lunch, middag och diskar. Hur många killar på 13 år gör det?

Nu har jag duschat Maja och stoppat henne och Leo i säng. Jag har wrestling och serier redo och ska krypa i säng tidigt. Hur kul jag än har haft det så tar det på mig att vara bland så mycket folk i flera timmar.


Min fjortisförälskelse ;)

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...