24 mars 2011

Det finns hopp för hårbollen.

Vad det var för puckoveterinär jag pratade med igår vet jag inte men hennes råd fungerade inte. Första sprutan med vatten gick bra, trots att han protesterade lite. När jag skulle ge andra sprutan efter en timma så fick jag i honom halva sen började han att spy. Så jag nöjde mig med att ge 1½ ml en gång i halvtimman.

Vaknade på natten av att katten spydde, vilket inte var så konstigt med tanke på att när jag gjorde som veterinären sa så fyllde jag en tom mage med bara vatten. Så upp och slänga in det i badrummet. Ner i sängen och sen tog det som alltid sin lilla tid att somna om. Vaknar igen efter någon timma av att jag har drömt mardröm. Så upp och ta en cigg och sen tog det sin lilla tid att somna om.

Blir väckt en stund innan klockan sex i morse av Leo som kissat ner sig. Då var det bara att gå upp och knäppa igång kaffebryggaren. Fick en chock när jag gick för att ta morgonciggen och såg att tjockkatten satt och nosade på både mat och vatten. Han har inte ens varit i närheten av skålarna på ett dygn.

Så hela morgonen har jag gett 1½ ml vatten en gång i halvtimman och han har fått behålla det, peppar peppar. Han har varit framme en gång till vid matskålarna och han börjar att få mer ork för han kämpar emot mer och mer varje gång jag ska ge honom vatten så det bådar gott.

Nu går tvättmaskinen för fullt, filten han spydde ner i natt är snart färdig. Sen blir det mattan han spydde ner igår och sen ska jag tvätta en maskin med mörkt och det Leo kissade ner i morse.

Trots några timmar mindre sömn än vanligt är jag ändå rätt pigg, men skulle gissa på att jag säckar ihop efter lunch och behöver gå och lägga mig en stund. Fram tills dess är det fixa och dona som gäller.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...