27 mars 2011

Förvirring och sommartid

Jag fick en smärre chock när trollen kom in och väckte mig för att de ville ha frukost och jag tittade på klockan. Den var 11! Tills jag kom ihåg att vi övergick ju till sommartid så egentligen var den ju bara 10, vilket är när de i normala fall vill ha frukost.

Tjockkatten hade ätit upp hela tallriken med mjukmat och druckit upp allt vatten så nu slipper jag att oroa mig för honom. Nu behöver han bara vila och få tillbaka krafterna.

Idag blir det mest hemmet som får min uppmärksamhet. Eftersom vi var borta hela dagen igår och jag var totalt slut när vi kom hem och bara orkade ta det mest nödvändiga som disk och matlagning så är allt kvar idag.

Det jag funderar över är att hur kan det bli sånt kaos bara för att man är borta en enda dag? Lägenheten ser ut som det inte blivit städat på en halv evighet och tvättkorgarna svämmar över.

Så att så fort jag har druckit upp kaffet och gjort mig och trollen i ordning så är det bara att sätta igång. Men det gör inte så mycket, för utflykten igår gav mig massor med positiv energi.

Follow Liliths liv och leverne

3 kommentarer:

Yezz Corner sa...

Den där sommartiden gör mig också förvirrad.. jag tyckte att ajg vaknade skapligt, för klockan stod på tio, men så kollade jag på datorn (som ställer om själv) och då var den redan elva.. och jag var fortfarande TRÖTT!! Inte särskilt skoj faktiskt. Men å andra sidan så får man ju härliga dagar hela sommaren, och så känns det så skööönt när det är dags att dra tillbaka klockan i höst igen ;) Längtar redan!

Du har för övrigt en tilltalande blogg, ska ta mig tid att kolla runt lite mer här inne minsann!
Mvh Jessica

[lisabjernhagen] sa...

sv: Jadu, eller hur. Det kan man undra!

Tahira sa...

Hittade hit från FL-tråden :-). Blev också chockad över sommartiden!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...