26 mars 2011

Heldagsshopping

Det som skulle bli en snabb shoppingrunda med trollen och mamsen blev en heldagsutflykt på nästan fem timmar.

Första stoppet var en loppis där jag skulle leta efter en ny vårjacka till Leo. Och minsann så hittade jag en. Den såg helt ny ut, och den blev min för bara 40kr. Den hade kostat minst 399kr i butik så jag tackade och tog emot.



Sen åkte vi vidare för att hitta skor. Och det är inte det lättaste att hitta skor till mina troll för de är så plattfotade. Maja hittade ett par rätt så fort, men det var så gott som omöjligt att hitta ett par till Leo. Alla han tyckte var fina var alldeles för smala för hans fötter. Men efter mycket om och men så hittade vi ett par som han gillade, och som fanns i hans storlek. Jag hittade också ett par rätt så fort som jag föll för och som fick följa med mig hem.




Sen blev det Tuna Park och shopping för mamsen som köpte lite kläder och smink. Vidare därifrån till Elgiganten för att hitta en elvisp på ställning till mig. De hade några stycken, men de klarade inte bulldegar.

Till slut åkte vi till Coop. Trollen började att bli hungriga så innan vi gick in så blev det varm korv till alla. Och där inne hittade vi min elvisp. Jag passade på att köpa lördagsgodis också när vi ändå var där.



När vi kom hem möttes vi av en relativt pigg tjockkatt som mötte oss i dörren. Trollen var vrålhungriga så det blev till att steka upp lite pyttipanna snabbt. Nu sitter de och mumsar lördagsgodis och jag sitter här och är helt död. Jag är inte van att vara ute bland så mycket människor så länge. Helst av allt hade jag velat gå och lägga mig några timmar, men det går ju inte. Så jag sitter här och slappar och väntar på att det ska bli kväll och trollen vill gå och lägga sig.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...