26 mars 2011

Loppis, huvudvärk och tjockkatten

Vaknade upp med huvudvärken from hell. Det kändes som om nån höll på att trycka in min vänstra ögonglob. Mycket trevligt sätt att vakna på.

Sen kom Maja in i sovrummet och berättade att tjockkatten både hade ätit och druckit. Jag flög upp ur sängen och ut i köket och jojomensan. Vattenskålen var nästan tom och skålen med mjukmat var renslickad. Inget mer tvinga i honom vatten med medicinspruta och oroa sig. Så fylla på vattenskålen och fram med en ny tallrik med mjukmat. Och tjockkatten pratade som han alltid gör när han ska få mjukmat men som jag inte har hört honom göra på flera dagar. Världens bästa start på dagen helt klart.

Idag ska jag och trollen åka med mamma på loppis, tänkte bland annat se om jag kan få tag på en vårjacka till Leo. Den här veckan har han haft Majas gamla som är sliten och små hål i lite här och där. Sen ska vi åka och handla vårskor åt trollen också.

Solen skiner och jag satt ute på balkongen nyss med en mugg kaffe och tog en cigg. Huvudet bankar men det gör inget för idag är en bra dag.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...