16 mars 2011

Min prickiga korv

I söndags hade Leo en liten prick i mungipan såg jag när jag skulle borsta hans tänder på kvällen. Det var inget jag reagerade så värst över utan trodde att han hade rivit sig eller nåt liknande.

Igår blev den lilla pricken till tre blåsor på morgonen, och på kvällen var det stora sår och han hade även fått blåsor på rumpan. Han vaknade även igår kväll två gånger och grät och sa att det gjorde ont så han fick Alvedon och komma in och sova hos mig.

Han vaknade vid tre och gick på toaletten och sen ville han sova i sin säng igen. När vi kom in så vaknade Maja till och då började de genast att prata och ha sig. Jag sa åt dem några gånger och sen gick jag och lade mig igen. Efter ett tag kom Leo in och undrade om de fick gå upp och leka, men jag förklarade att det var mitt i natten och att både han och Maja skulle lägga sig och sova på en gång. Jag somnade på en gång sen, så jag har faktiskt ingen aning om hur länge de var vakna. Men eftersom att jag antar att det var ett tag så tog vi sovmorgon idag och Maja fick vara ledig.

Så jag ringde och bokade tid hos vårdcentralen idag. Det kan ju vara bra att veta vad det är så jag vet om han kan gå till dagis eller inte eftersom att han är feberfri, pigg och precis som vanligt.

När vi kommer dit och han börjar att klä av sig så ser jag att han har fått prickar över precis hela kroppen, förutom ryggen. Så snart kommer de prickarna att bli blåsor som kommer att bli sår. De trodde att det var ett virus som hade reagerat lite fel och istället för en förkylning blivit blåsor så att han får vara hemma tills det har läkt, vilket läkaren trodde skulle kunna vara på måndag med tanke på hur snabbt de gått från små, nästan osynliga prickar till blåsor till sår.

Så nu har jag en väldigt pigg kille hemma som inte ska vara ute för mycket eftersom att han har ett virus i kroppen och smittar, och som ska undvika att träffa andra så mycket som möjligt på grund av smittorisken. Som tur är så är ju Maja hemma idag så att han kan leka med henne, men torsdag och fredag så kommer jag att ha en väldigt understimulerad kille hemma. Vi får väl baka så att han kan roa sig med det.

Nu ska jag dricka klart kaffet efter lunchen och sen sätta igång här hemma. Vi fick ju åka till vårdcentralen direkt efter frukost så jag hann inte med mer än att ge tjockkatten frukost innan vi åkte så jag har allt kvar att göra.

Så här ser han snart ut på hela kroppen, men är lika glad för det

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Emilie sa...

Då får du gärna skicka upp lite vår till oss tycker jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...