17 mars 2011

Jag leker hemmafru på hög nivå

Vilken energi jag har haft de senaste dagarna. Trots att jag inte känner mig på topp mentalt så har jag ändå energi och ork vilket är ovanligt.

Idag fick jag sova till strax innan tio när trollen kom in och väckte mig och ville ha frukost. Så upp och knäppa på kaffebryggaren och fixa frukost åt två pigga troll.

Leos blåsor vid läppen håller på att läka nu, men istället har han fått massor under fötterna stackaren. På dagarna smörjer vi med lokalbedövning och när han ska sova får han Alvedon också. Han har några på skinkan också som precis har spruckit så för tillfället så sitter han helst på knä så vi får smörja rumpan också med lokalbedövning med jämna mellanrum.

Nu sitter jag med en mugg kaffe efter att trollen har ätit lunch och vi har provsmakat punchkakan jag bakade idag. Efter kaffet ska det sista fixas hemma och så ska jag försöka att hinna med att baka småfrallor också.

Det går så otroligt mycket fortare att baka nu sen jag fick låna Jannas elvisp på ställning att baka med. En sån måste helt klart införskaffas så fort som möjligt. Jag tyckte att det var kul att baka innan, men det är inget emot hur kul det är nu när det även går fortare och smidigare. Till och med bullar var kul att baka, och det är annars något jag drar mig för att göra.

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Monica Andersson sa...

Hej Lilith!
Kan det va bältros Leo har. Själv lider jag av kronisk bältros, men det vanligaste är att man bara får det en gång. Men det verkar som det skulle va det. Har han haft vattkoppor. Om han har haft det så kan det vara bältros. Kanske..
Kram Monica.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...