03 april 2011

Att vilja men inte kunna

Varje söndagkväll när jag tänker på veckan som kommer så bestämmer jag mig för att nu ska det bli ändring. Nu ska jag göra allt det där som behövs göras. Jag glömmer helt bort hur jag fungerar och tänker inte på de problem jag har och som gör att jag inte fungerar som alla andra.

Och så går det åt helvete redan på måndagen. Och då kommer tankarna om hur värdelös jag är och allt jag inte klarar av. Och jag bortser och glömmer bort allt jag faktiskt klarar av, och som jag med mina problem egentligen ska ha stora svårigheter att genomföra.

Varför är det så lätt att bara fokusera på det negativa hos sig själv och inte det positiva?

Så med start i morgon ska jag försöka att se till allt jag klarat av, istället för allt det jag inte klarade av.

Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

1 kommentar:

moa sa...

de är tyvärr lättare att se negativa saker om sig själv än positiva..de positiva tar man lättare åt sig av att höra från någon annan! men de där med planering-har du försökt skriva to-do-lists för varje dag? när något är gjort är de bara och stryka och känna att du vart duktig som tagit tag i de! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...