16 april 2011

Sovmorgon, stress och kalasdags

Dagen började med att jag fick sovmorgon till halv tio, ett perfekt sätt att starta en lördag på.

Idag blir det full fart här hemma. Klockan tre är det kalas för Maja och innan dess har man ju allt det där vardagliga som ska fixas hemma, och de sista förberedelserna innan kalaset. Jag hade även tänkt att försöka med att hinna med att skura balkongmöblerna så att man kan sitta där ute ordentligt, nu har jag bara vikt en filt som jag sitter på för att inte bli kall om rumpan. Kan ju vara trevligt för folk att sitta på stolsdynorna istället för direkt på plastmöblerna.

Nu ska jag läsa lite tidningar och dricka upp mitt kaffe, sen är det dags att sätta igång här hemma. Usch, jag blir alltid stressad av kalas, trots att jag vet att jag hinner. Det är nog för att man har en tid när man måste vara klar, och då blir jag stressad oavsett hur mycket tid jag än har på mig. Och ändå är jag alltid klar långt innan.


Idag ska hon firas med buller och bång.
Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...