16 april 2011

Hårbollen

Jag tror att tjockkatten börjar att få vårkänslor. Han kan sitta och bara stirra och helt plötsligt börjar han att slå med svansen, fäller öronen bakåt och sen rusar han som en galning flera varv genom hela lägenheten för att sen bara gå och lägga sig.

Idag fick han ett sånt ryck som avslutades med att han hoppade upp i min datastol och satte sig och såg helt normal ut. Samtidigt höll jag på att flytta ena soffan lite åt sidan för att kunna skjuta in soffbordet lite så att man når bordet ifrån båda sofforna. När jag står vid datastolen så hoppar han upp på baktassarna och klappar till mig. Jag skäller ut honom och fortsätter att flytta soffan. Då gör han samma sak igen och jag skäller.

Tredje gången får jag nog och går och hämtar vattensprutan och tjockkatten får sig en liten dusch. Och oj vad sur han var, han bara satt och blängde på mig så länge jag var kvar i vardagsrummet. Nu ligger han på golvet och surar, men han har inte klappat till mig igen.

Oskyldighetens sömn, men skenet kan bedra.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...