23 april 2011

Glad påsk!

I morse blev jag väckt av två små troll som glatt visade upp äggen som påskharen varit här under natten och lämnat. Dock så funderade de på varför han gömt dem i pyjamaslådorna. Jag förklarade att påskharen nog hade haft lite bråttom eftersom att han hade så många påskägg att gömma.

Idag ska vi iväg till mamsen på kombinerat födelsedagsfirande för lillebror som fyller 20 i morgon, och påskmat. Ungarna vill åka redan nu, men jag förklarade att vi kanske ska komma ur pyjamasarna i alla fall innan vi åker. Så nu sitter de och håller i sina påskägg och väntar på att vi ska göra oss i ordning och åka. Men vi ska inte ta bussen förens kvart över ett så jag måste komma på något att roa dem med så de inte blir allt för uttråkade med att bara vänta.

Hur firar ni påsk?

Follow Liliths liv och leverne

2 kommentarer:

Prinsessanadia sa...

Jag kommer ihåg hur jobbigt det var när man var liten och man ville åka någonstans. Att vänta en halvtimme var ju som att vänta en hel dag. Man hade ingen förståelse alls varför man inte kunde åka på en gång :p

Vi firar påsk genom att åka in till stan i eftermiddag och ta en öl på en uteservering :)

Moa sa...

Ah ok, var det jobbigt, ni måste ju sitta vid badet och vakta och så ju?!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...