06 april 2011

Mobiler, onsdagsångest och lillebror

Ja idag har det verkligen varit både upp och ner.

Det kändes bra tills efter jag hade lämnat Leo på dagis och skulle gå till ICA, då kom jag på att idag så ringer ju trollens pappa och då blir ju Maja som hon blir efteråt.

När jag låg och vilade efter lunchen så pep mobilen. Det var Tele2 som ville berätta att min nya mobil hade kommit så jag förde över pengar till lillebror som skulle hämta ut den.

Sen var det ju hopplöst att försöka att somna, jag kände mig som ett barn som väntade på tomten. Så jag gick upp och satte på kaffe och väntade på att Maja skulle komma hem och att det skulle bli dags att hämta Leo.

Efter att Leo och jag hade kommit hem så ringde deras pappa och berättde för Maja att han ska komma när hon fyller. Hela samtalet tog tio minuter.

Strax innan jag skulle börja med maten så kom lillebror med min mobil, det blev en Sony Ericsson X10. Och jag är supernöjd. Ska ni köpa en ny mobil så kan jag rekomendera den. Speciellg eftersom den har en blogg-app så atg deg går lättare att blogga ifrån mobilen. Men det tar en himla lång tid när man inte är van vid en touch.

Nu är det strax dags för mig att krypa i säng. Jag ska ta de andra sömntbletterna ikväll och se om de får mig att sova hela natten utan att vakna. I morgon är det ju torsdag och då kommer ju Majas torsdagsutbrott som vanligt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...