30 april 2011

Kväll och avslappning

Vi tog oss igenom dagen ändå trots mitt mående och trollens dåliga humör. Men det är nog enbart för att när vi kom hem ifrån affären så var trollen totalt slut och säckade ihop framför tvn. Idag hade vi ingen tvfri lektid utan de fick titta hur mycket de ville. Jag visste att skulle jag tvinga dem att leka i flera timmar hade det slutat med att jag låst in dem i källarförrådet för de var så slut att de hade aldrig kunnat hålla sams.

Så medan de slappade i vardagsrummet så bakade jag banankaka till Leos kalas om en vecka. Det enda som var klart tills des var bullarna så det börjar att bli dags att sätta fart.

Nu har jag precis stoppat dem i säng och njuter av tystnaden för första gången idag. Och så fort trollen har somnat så ska jag sträcka in armen i frysen och plocka fram byttan med Ben&Jerry som ska få göra mig sällskap ikväll.

1 kommentar:

Monica Andersson sa...

Det gör du rätt i. Det är du väl värd. ;)
Ha en go kväll!
Monica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...