22 april 2011

Lekplatser, tvättmaskin och matlådor.

Idag har vi tillbringat en bra stund ute i lekparken. Men det är så typiskt att alla lekparker här har bänkar, förutom just den som är ungarnas favorit. Så då får jag vackert sitta på gräset med mitt kaffe och min bok och få ont i rumpan. Och idag blev jag blöt också eftersom att det hade regnat i natt.

Och nu, när man är ute mycket är jag otroligt tacksam över min tvättmaskin. När vi kommer in och ungarna är täckta med sand är det bara att slänga in kläderna i tvätten på en gång innan det har hunnit bita sig fast i tyget, som hände så ofta förra sommaren. Då blev det mesta av deras kläder förstörda av gräsfläckar för att kläderna låg i flera dagar innan man hade tid i tvättstugan.

Och nu är det snart dags att "laga mat". Eftersom det är fredag så består det i att värma rester ifrån frysen och koka pasta till. Sen är det fredagsmys för trollen och slappa framför datorn för mig. Eller om jag sätter mig på balkongen och njuter av kvällssolen med en bok.

Fröken tror att hon kan flyga

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...