01 april 2011

Njutning till max för en trött mamma

Som vanligt på fredagar gick jag först och hämtade Maja och sen gick vi och hämtade Leo. Så långt var allt som det brukar vara på fredagar.

I vanliga fall så brukar första tjafset mellan de två komma när vi har kommit ut genom grinden vid skolgården men inte idag. De pratade glatt hela vägen till ICA. Inne på ICA skötte de sig exemplariskt. På väg hem från ICA gick de och sjöng.

Jag misstänkte att det istället skulle bli storbråk när de skulle städa rummet. Inte då, det gick på en kvart och allt låg på sin plats. Så nu sitter de med dricka och frukt och tittar på tv. Och jag kliar mig i huvudet och undrar vad som har hänt. Det kan vara hotet att om de inte uppför sig så får de inte sova hos mormor i morgon som har fungerat, trots att hot inte brukar ta så bra på dem. Oavsett orsak så njuter jag till max.



Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Lenita sa...

åh gud vad härligt det måste ha varit =))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...