13 april 2011

Vad ska du bli när du blir stor?

Det senaste tiden har ju allt lugnat sig med trollen, och då blir ju mitt mående också bättre. Men hur dumt det än låter så finns det faktiskt en nackdel med att må bra. När man inte kämpar för att ta sig igenom varje minut så blir man nämligen väldigt uttråkad av att bara gå hemma.

De senaste dagarna har jag börjat att fundera på vad jag skulle vilja göra när mitt mående är mer stabilt under en längre period. Jag har kommit fram till att jag har absolut ingen som helst aning. Och har man ingen aning om vad man vill göra så kommer man att gå sysslolös, det säger sig självt.

Det gör mig ledsen att tänka på att om tio år kommer jag fortfarande att gå hemma och göra ingenting. Jag vill vara en bra förebild för mina barn.

Jag vet att jag borde vara glad över att jag har börjat att fundera på sysselsättning, trots att jag har långt kvar dit, eftersom att det är ett friskhetstecken. Men jag blir bara ledsen och känner mig värdelös. Vilket borde lösa det hela för då mår jag snart dåligt igen och kämpar för att ta mig igenom dagen och hinner inte att tänka på sånt som sysselsättning.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...