09 maj 2011

Ibland går det undan

Hoppla vad tiden gick fort. Klockan är inte ens elva och jag har redan kommit halvvägs.

Min boendestödjare ringde och undrade om jag var hemma halv två (vilket jag hade planerat att inte vara) för han hade tänkt att komma förbi med taggen till porten. Så snabbt kasta om i planerna blev det.

Har tillbringat en evighet i telefon också med att boka om läkartider och frisörbesök och att försöka få svar på om jag ska betala fakturan för handdatorn nu när jag har sagt upp den.

Så det enda som är kvar är (minst) två maskiner tvätt, dammsuga och bära bort gamla hallbänken. Men det får jag hjälp med om ett litet tag som tur är. Eventuellt ska jag slänga det stora balkongbordet också om inte Karro vill ha det. Det lilla räcker gott och väl när det enda man gör där ute är att röka och njuta av solen med en bok och en mugg kaffe.

Nej, nu ska jag vika tvätt och fixa det sista innan jag får hjälp med att bära bort bänken. Jag har nån form av energirush idag så det är lika bra att njuta av den så länge den varar. Sen får det gå på falsk energi ifrån kaffe.

Är väldigt nöjd med livet för tillfället

Follow Liliths liv och leverne

4 kommentarer:

Linda aka Javamorsan sa...

Låter härligt att du mår så bra nu :)

Monica Andersson sa...

Vad skönt för dej tjejen! Det är dej väl unnat att det flyter som det ska.
Fortsatt trevlig dag!

Monica Andersson sa...

Sv. Tack! )
Och sen tycker jag inte du ska skriva att du är en tant. Och den mest meningslösa bloggen. För det är inte sant. Jag följer dej för du är intressant och rolig. Du har humor fast du har mycket problem. Det är inte alla som kan kombinera dessa ting. Men du kan!
Ha det jättebra i fortsättningen och jag tänker läsa din blogg, även om du kallar dej "tant". Om någon är tant så är det jag.
Kram/Monica.

Monica Andersson sa...

Ha ha Du är rolig du! Men jag tänker inte ändra ditt bloggnamn i min blogglista. För du är inte någon menlös typ. Tvärtom. Och hur i h-e kan du vara en tant i din ålder. Men jag förstår det där med "jag har bästa bloggen" o s v. Skit samma. Vi är som vi är. Och det är VI som är BÄST! Eller hur?
Du är toppen tycker jag.
Kramizar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...