09 maj 2011

Just idag, just nu, är livet underbart

Vilket härligt flyt hela dagen har haft, och det fortsatte även efter det förra inlägget.

Inttu kom över för att bära bort min hallbänk och hjälpte även till med att få ut alla sopor efter Leos kalas. (Neeeej det är inget sånt, vi är enbart kompisar och kommer inte att bli mer än så. Men vi var vänner i 18 år så jag ser oss mer som vänner än som ex. Mitt ex är han i andra hand.)

Sen kom min boendestödjare över med taggen, så nu slipper äntligen jag och Maja dela tagg. Hon har den till och från skolan så under dagen får jag släppa in mig själv med portelefonen om jag har varit ute. Och jag kommer inte in i källarförrådet eftersom att man behöver taggen till det.

Han hade även med sig en ansökan om att jag ska få ta över kontraktet. Jag hyr ju i andra hand eftersom att jag hade skulder, så jag fick inte ta över kontraktet när jag separerade ifrån trollens pappa. Så jag hyr utav kommunen. Jag håller nu på att betala av på de skulderna som hindrade mig ifrån att ta över kontraktet, och jag har skött mig prickfritt under hela tiden, vilket är över två år. Det känns som om han ger mig ett väldigt stort förtroende.

När han hade gått så käkade jag lunch, och sen tänkte jag ta en mugg kaffe ute på balkongen. Och tog bort mitt stora balkongbord och har bara det lilla där nu, vilket gjorde att det känns som om balkongen är dubbelt så stor. Nu ska det bara det nån liten blomma, och så ska jag skura, så är balkongen också klar.

Trollen har varit små änglar (nåja, mesta delen av tiden) hela eftermiddagen. Men mycket beror nog på att Leo var utomhus på dagis ifrån det att jag lämnade till att jag hämtade, och de åt både lunch och mellis ute. Det är 6½ timma, så det var nog inte så mycket energi i honom efter det.

Och nu har jag precis stoppat dem i säng och väntar på att sista maskinen med tvätt ska bli klar. Sen blir det myskläder och serier. Och jag kramar ur varenda sekund av den här känslan, för i morgon kan det vara precis tvärt om.



Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Mammabea sa...

Tävlingen om valfritt armband är nu avslutad. Tack för att du ville vara med och tävla. Vann du inte nu så kommer det fler chanser! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...