18 juni 2011

Bölder och grillning

I dag blev det inte så värst mycket till sovmorgon. Strax efter åtta blev jag väckt av att trollen inte riktigt kom överens om vad som räknas till Majas hörna och inte. Men efter det har de lekt bra ihop och nu håller de på att pussla.

Igår så upptäckte jag en finne i jumsken, precis där troskanten går. Eller ja, det trodde jag ju i varje fall. För idag i duschen så upptäckte jag att det var ju inte en finne, utan den trevliga hudinfektionen (även känd i bloggen som böldpesten) som jag får lite då och då har kommit tillbaka. Så det är bara att vänta tills på måndag och ringa vc om en läkartid och få antibiotika igen. Men nu vet jag i alla fall varifrån febern kommer som jag har haft till och från de senaste dagarna.

I eftermiddag så ska vi ut till mamsen och grilla. Som tur är så skulle det bli hyfsat väder. Trollen är superglada, de älskar verkligen att åka till mormor på landet. Och jag får en stunds lugn och ro när trollen så glatt roar sig själva där ute.

Fram tills dess ska jag roa mig med att ge hemmet lite uppmärksamhet. Tvättmaskinen går för full och frukostdisken vill gärna ha lite uppmärksamhet.

Nöjd och glad trots feber och böldpest


Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...