17 juni 2011

Ännu en godkänd dag

Nu börjar jag att bli bortskämd med bra dagar, men jag klagar inte.

Medan trollen var på fritids och dagis så fixade jag lite hemma. Men kände rätt fort att det tog emot, all stress sista tiden har gjort att jag blir totalt slut av ingenting alls. Så det var bara att fixa lunch och sen gå och lägga sig en stund.

När jag hade hämtat trollen så gick vi till ICA och handlade fredagsmys. Jag tog som alltid popcorn och nu väntar jag bara på att trollen ska somna så att jag kan fixa mig en stor skål.

När vi kom hem så fixade jag det sista hemma som inte blev gjort tidigare. Sen myste trollen och jag till det med hemmagjorda hamburgare till middag.

Efter att jag hade diskat så fick de fredagsmys och film och jag njöt av tystnaden. Och nu har de gått och lagt sig med massor med god natt-pussar vid omdtoppningen.

När de drack te tidigare idag så passade jag på att prata med dem om kontaktfamilj. Det var lite svårt att förklara för dem på ett sätt som inte skulle få det att framstå som om det bara var för att jag inte orkar och behöver avlastning, utan som något positivt för dem också. Men jag tror att jag lyckades och vi hade en trevlig pratstund.

Nu är det lugnt inne på deras rum så jag ska ta och fixa popcorn och ta fram favoritfilten.
Published with Blogger-droid v1.6.9

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...