25 juli 2011

De rykten du hört om mig kanske är sanna, men å andra sidan kanske de är lika falska som personen som sprider dem

En liten fågel viskade i mitt öra att en viss person har skrivit en massa skit om mig på sin blogg. Själv har jag inte läst den på några dagar, då jag inte har något intresse av personen.

Men jag har en liten undran. Om du nu tycker så illa om mig, varför lägger du då ner massor av tid på att skriva om mig? Är det inte bättre att du lägger den tiden på något annat? Som att njuta av en bra film, umgås med dina barn, eller reda ut ditt liv?

Själv lägger jag inte ner tid och energi på personer som inte är en del av mitt liv, den tiden kan jag använda till bättre saker. Som en bra bok, umgås med mina barn, att hela tiden utveckla mitt liv och mig själv.


Men alla är vi olika.
Published with Blogger-droid v1.7.4

2 kommentarer:

Tacit sa...

Och jag undrar varför reagerar du inte på "den lilla fågeln" som var så snäll och berättade dig att en vis person skrev skit om dig?? Är den fågeln så oskyldig? Om den inte brydde sig att det kan faktiskt såra dig, så är "fågeln" lika skit som den person som skrev sit om dig.

Var inte rääd för de som tillverkakr vapen, var rädd för de som använder den.

Cheers!

Lilith sa...

För att jag vet att hon berättade för att hon tyckte att jag skulle få veta vad som sägs om mig. Och sårad blir jag inte av rykten. Då de är just rykten och skitsnack och inget mer, sånt tar jag inte åt mig av.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...