25 juli 2011

White Trash 2.0

När jag kommenterar kallar jag mig ibland för white trash i modern version, med glimten i ögat. Jag bor i ett miljonprojekt, har barn med olika pappor och är arbetslös. Så jag undersökte lite och hittade massor av olika punkter som man tydligen ska uppfylla för att vara white trash i Sverige, för det är ju inte riktigt samma sak som i USA.


  • Arbetslös (check)
  • Barn med olika pappor (check)
  • Bor i ett miljonprojekt/förort (check)
  • Tatueringar och piercingar (tatueringar ja, piercings nej)
  • Går omkring i mysbyxor till vardags (nooo way, bara hemma)
  • Klipper och färgar håret själv (halvt check, färgar själv, men har faktiskt råd med frisör)
  • Har alltid slut på pengarna en vecka innan de nya kommer (Knappast, här finns det några 100 kvar när de nya kommer)
  • Går omkring med gårdagens smink (usch nej)
  • Duschar inte på flera dagar (usch nej)
  • Är hej och tjena med alla på kvarterskrogarna (har nog aldrig varit på en sån)
  • Köper bara kläder i outlets och skor på skopunkten Ta 3 betala för 2 (nopes, har råd att betala fullpris)
  • Äter bara snabbmat, halvfabrikat och fika (fika ja ibland, snabbmat sällan och halvfabrikat aldrig)
  • Är lite lagom halvrasistisk hemma vid matbordet och tycker att SD nog har en poäng (knappast)
  • Har ingen utbildning (Jo då det har jag)
  • Kan inte stava om livet hängde på det (stavar alldeles utmärkt)
  • Läser aldrig böcker eller tidningar (Både böcker och DN)
  • Tycker att Aftonbladet räknas som en nyhetstidning (inte en chans, datorn skulle nog krascha om jag gick in där) 
Så, det var de punkter jag fick ihop, och FL är den eminenta källan till vad som innebär en wt. Så på det stora hela kan vi sammanfatta det med att nej, jag är nog ingen äkta white trash.

Hur gick det för dig?


Är lite skeptisk till det hela

Follow Liliths liv och leverne

4 kommentarer:

millaaleksandra sa...

sv: Tack så mycket för tipset! Ska kolla upp det :)

jess sa...

Tack, funkade riktigt bra. Nu har tänderna kommit upp lite mer så nu gör det förmodligen inte lika ont...

Ansibecki sa...

Hej och tack för kommentaren på min blogg!

Angående white trash, så kallade jag och min gubbe faktiskt oss själva det idag. Men enligt punkterna kvalar vi kanske inte riktigt in ändå... fast fem punkter stämde ganska bra, så kanske lite ;)

Ninde sa...

Ha ha nej på allt. Utom möjligen utbildning, har ju ingen avslutad högre utbildning..det har däremot en ensamstående mamma jag känner som stämmer in på vissa punkter ha ha.

F.ö grymt impad över hur du får vardagen att fungera på egen hand med barnen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...